26 augusti 2013

Kom så ska jag visa dig runt bland pasteller och pyssel för ett kort ögonblick... mitt hem, mitt hjärta.

Min förkärlek för pasteller är djupt rotad märker jag. Det är som att ögonen automatiskt dras till dessa mjuka varma färger. Går jag på stan med några vänner som ett exempel så pekar jag och säger åh mest hela tiden på prylar som går ofta då går i mint & ljusrosa. Eller ljusgult för den delen. Det lustiga är att jag inte tänker på det själv utan tror att jag är "öppensinnad" och gillar alla färger. Så är inte fallet och mina vänner vet ju att jag kommer peka på dem där pastellprylarna med all säkerhet. För de är ju signifikativa med mig. Det är ju liksom JAG.

Det finns perioder i mitt liv då jag har försökt att inreda med andra färger men det är som att jag aldrig riktigt trivs med att bo med dem. Det skaver i kroppen näst intill och känns inte som mitt hem då. Däremot i mitt jobb som inredare har jag inga problem med att skapa med andra färger. Då är det en helt annan sak. Då tycker jag verkligen om att arbeta med alla färger. Att inreda hemma hos mig eller att inreda till en kund är två helt olika saker. Min personliga smak läggs då åt sidan för att kunna tillfredsställa kundens smak och behov. Men för min egen del antar jag att "Fröken pastell" & jag kommer hänga ihop resten av livet. Men inte mig emot.


Bilder: Minja Inredning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar