27 augusti 2013

DIY- Potatistryck!

Jag har en känsla av att det här med potatistryck är något som vi att kommer se mer av framöver. Många av oss har nog suttit och gjort sådana här under skoltiden, minns att vi satt och tryckte på t-shirtar och tygväskor bland annat. Det här får väl ändå räknas som potatistryck 2.0. Lite vuxnare, lite mer sansat än all sköns mönster och färger som man använde sig av som liten. Men dock fortfarande lika enkelt. (Hoppas jag!)

Ett av Ferm Livings populäraste mönster kommer bland annat från ett potatistryck!


Här har man också gjort det väldigt simpelt genom att skära ut en trekant även här som man sen har tryckt i en enda lång upprepning på några tygväskor. Enkelt men väldigt snyggt måste jag säga!


Det här trycket av en fjäder tycker jag är helt underbart. Trodde faktiskt inte att det var ett potatistryck först. Men det är klart att det krävs lite mer pressition och tålamod för att få till det här. Ska nog faktiskt ge mig på att testa detta själv på en kudde eller liknande för att se hur resultatet blir.



Bilder: Diy or Die, Ferm Living och Pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar