10 juli 2013
Styling vid försäljning.
Att arbeta med styling och inredning vid försäljning som jag gjort under ett par år är otroligt roligt, och inte minst kreativt till max. Allt det som jag tycker om. Mycket för att inredningen inte är beständig och liknar lite de som jobbar med dekor på en teaterscen. Miljön är uppbyggd under en viss tid men är avsedd för att plockas bort efter en månad eller två. Om man har tur. Vårat mål som inredare är dels att få fram en miljö som känns trivsam och personlig men också att använda oss av en inredning som vi tror kan tilltala många i den målgrupp som man vänder sig till. För det är ju det primära målet, att få så många människor som möjligt till en visning. Som i sin tur ska buda till skyarna och göra säljaren nöjd med både mäklaren och stylisten! Om man ska prata om nackdelar med homestyling så är det flyttandet av möbler som pågår hela tiden. Upp och ner, bort och fram med tunga möbler och otaliga flyttlådor. Och kommer man till ett lägenhetskomplex med sex våningar(utan hiss)så behöver du inte fundera på vilken våning du ska till. Det är alltid högst upp och det slår aldrig fel. Hej motion! På bilderna ser ni två stylingjobb som jag och en kollega gjort på en tidigare anställning.
Bilder: Hemnet Pinterest
Etiketter:
Projekt & Pyssel
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar